Ekonomi

Perakendecinin satış beklentisi azaldı

Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) Perakende Güven Endeksi’nin (TEPE) 169’uncu sayısı yayınlandı.

Buna göre SUMMIT, Ocak ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre 2 puanlık düşüş, bir önceki aya göre ise 1,3 puanlık artışla -11,9 puanlık değer aldı.

TEPE araştırmasına katılan perakendeciler arasında son üç ayda iş durumunun kötüleştiğini belirtenlerin oranı Ocak 2024’te yüzde 62,7’den yüzde 59,2’ye gerilerken, Ocak 2024’te işlerinde kötüleşme bekleyenlerin oranı ise yüzde 62,7’den yüzde 59,2’ye düştü. sonraki üç ayda yüzde 45,5’ten yüzde 45’e düştü.

Gelecek üç ayda satış fiyatlarında artış bekleyenlerin oranı ise yüzde 71,4 oldu. Perakende güveni bir önceki aya göre artmasına rağmen negatif kaldı. Bölgesel bazda bakıldığında Ocak ayı perakende güveni en çok Batı Karadeniz’de azaldı.

Perakendeye güven geçen yıla göre azalırken geçen aya göre arttı

TEPE değerinin yıllık değişiminde son üç ayda durum değerlendirmelerindeki bozulma ve gelecek üç aya ilişkin satış beklentilerinin zayıflaması etkili oldu. Öte yandan mevcut stok seviyesi normalin üzerinde altındayönündeki 13,9 puanlık değişim endekse olumlu yansıdı.

Gelecek üç aya ilişkin satış beklentilerinin istikrar değeri Ocak 2024’te -9,6 puan oldu.
Verilere göre önümüzdeki üç aya ilişkin satış beklentileri bir önceki aya göre bir önceki yıla göre 0,3 puan arttı
Aynı aya göre 2 puanlık düşüş yaşandı.

Ocak 2024 SUMMIT anketine katılanlar önümüzdeki 3 ay içinde işlerinde iyileşme bildirdiler
İşinde değişiklik bekleyenlerin oranı yüzde 22,1’den yüzde 25,1’e yükselirken, işinde değişiklik beklemeyenlerin oranı da yüzde 22,1’den yüzde 25,1’e yükseldi.
Oran yüzde 32,3’ten yüzde 29,9’a düştü. Çalışanların yüzde 45’i işlerinin kötüleştiğini bildirdi
Beklediğini belirtti. İyileşme beklentilerinde mevsimsel ve dönemsel etkiler belirleyici olurken,
kötüleşen beklentiler nedeniyle maliyetlerin artması nedeniyle satış fiyatlarının artması, satın alma
Gücün azalması, talebin daralması gibi gerekçeler öne çıktı.

İyileşme olmasına rağmen olumsuz algılar hakim

Durum değerlendirmeleri (geçen yılın aynı dönemine göre) Ocak 2024’te -29,5 puan fiyat alarak Aralık 2023’e göre 4,5 puan azalarak, Ocak 2023’e göre 12,0 puan arttı. 2024 Ocak’ta ise 22,0 puan arttı. SUMMIT anketine katılanların yüzde 51,5’i geçen yılın aynı dönemine göre işlerinde artış olduğunu belirtirken, işlerinde azalma olduğunu belirtenlerin oranı ise yüzde 51,5 olarak belirlendi. Geçen yıla göre işlerinde bir değişiklik olmadığını belirtenlerin oranı ise yüzde 26,5 oldu.

En fazla artış “elektrikli ev aletleri, radyo ve televizyon” sektöründe yaşandı

Ocak 2024’te alt bölümler bazında “Elektrikli ev aletleri, radyo ve televizyonlar”, “tekstil, hazır giyim ve ayakkabı” ile “birden fazla ürün çeşidi satan bakkal, market ve büyük mağazalar”da değişiklik yapıldı. “Geçen yılın aynı dönemine göre bölümler ortalamanın üzerinde. Aşağıda “Mobilya, aydınlatma ekipmanları ve evsel kullanım ürünleri”, “diğer (akaryakıt istasyonu, eczane, parfümeri, hırdavat, züccaciye, kırtasiye vb.)”, “motorlu kara taşıtları” ve “yiyecek, içecek ve tütün ürünleri” segmentleri yer almaktadır. ortalama. altında bir fiyat aldım.

AB’de perakende güveni geçen yıla göre azaldı

AB-27 Perakende Güven Endeksi Ocak 2024’te geçen yılın aynı dönemine göre düşüş göstererek -4,1 puan değerini aldı. Türkiye’nin perakende inancı AB-27 ve Euro Bölgesi ortalamalarının üzerinde performans gösterdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu